Skip to main content

Bagaimana cara meningkatkan kedudukan Alexa

Apakah itu Alexa Rank? Secara ringkasnya, Alexa Rank adalah sistem kedudukan yang berpusat pada peringkat skema tahap kunjungan ke laman web masing-masing menerima dari jumlah orang yang melawat laman web dengan Alexa toolbar dipasang.

Mengapa Alexa Ranking diperlukan untuk website anda?

* Ia memberikan kredibiliti ke website anda. Ini adalah ukuran yang digunakan oleh pengiklan untuk mengukur populariti blog atau website anda.
* Ia membantu anda untuk meningkatkan pengunjung nyata dan sejurusnya menambah jumlah potensi pelanggan atau sponsor (penaja).
* Ia membantu meningkatkan jualan anda kerana pengunjung akan tahu laman web anda sudah mapan.
* Ia membantu anda untuk mendapatkan pendapatan iklan lebih baik.
* Ia juga akan mendapatkan imbal hasil yang baik kerana semua orang ingin menyewa jasa profesional yang ditubuhkan.
* Ia adalah keharusan jika anda serius tentang mempromosikan website anda.
* Ia membantu anda meningkatkan kos keahlian.
* Ia membantu anda mempromosikan website anda dengan lebih baik.

Cara cara yang dapat meningkatkan Alexa Rank anda

1. Install/pasang Alexa Toolbar:

Oleh kerana Alexa mengukur lalu lintas dari berbagai pengguna yang menggunakan Alexa toolbar, ia sangat sesuai kalau anda juga memasang Alexa toolbar pada browser anda? Ya, dan kenyataannya tatacara blog anda sebagai homepage anda dan pemuatan setiap hari dapat membantu meningkatkan kedudukan Alexa sampai batas tertentu. (Namun, pemuatan halaman setiap minit / jam tidak akan membantu anda lebih meningkatkan Alexa rank anda oleh kerana Alexa menghitung alamat IP yang unik sekali sehari sahaja).

2. Pasang Alexa Rank Widget Pada Website Anda:

Jika anda meletakkan Widgets Alexa Rank pada laman web anda, kedudukan Alexa rank untuk laman anda munkgin jadi lebih tepat kerana dapat mengumpulkan maklumat lalu lintas dari semua pengunjung termasuk pengunjung yang tidak menggunakan toolbar Alexa!

3. Mendorong Kandungan Kawan Lain Menggunakan Toolbar Alexa:

Anda akan melihat peningkatkan kedudukan Alexa rank anda jika anda dapat mendorong pengunjung setia laman anda seperti teman-teman, webmaster, dll untuk menggunakan toolbar Alexa.

4. Gunakan Alexa Redirect:

Saya mendapati keputusan positif dengan cara Alexa redirect. Anda boleh mengarah URL blog anda diarahkan ke Alexa di blog komentar, signature forum, dll dengan nama halaman anda sebagai pemegang teks. Untuk menggunakan http://www.blogtactic.com (sebagai contoh), yang perlu anda lakukan adalah redirect halaman web dengan menggunakan http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/blogtactic.com

Pilihan Alexa Redirect seperti http://redirect.alexa.com/redirect?www.blogtactic.com tidak lagi dipraktikkan.

Anda boleh menggunakan redirection Alexa dalam sistem menyambung dalaman tetapi amaran harus diberikan bahawa dikatakan pengalihan tersebut "mungkin" mempunyai kesan negatif untuk membina hubungan dalaman dan luaran. Jadi kegunanya mesti pada kebijaksanaan anda sendiri. (Anda harus juga sedar yang ini juga akan menghitung redirect alamat IP yang unik sekali sehari sehingga menekan beberapa kali tidak akan membantu sama sekali.)

Alexa widget boleh terletak di bahagian Webmaster's Corner mereka.

Ini mungkin kurang masuk akal tapi logik saya adalah kerana banyak webmaster telah memiliki Alexa toolbar dipasang pada browser mereka, jika anda bagaimanapun dapat menarik webmaster untuk melawat tapak anda, maka anda benar-benar akan melihat sebuah lompatan besar dalam kedudukan Alexa anda. Anda boleh menarik lebih banyak webmaster untuk melawat tapak anda hanya dengan mengikuti forum webmaster atau menulis isi berkaitan dengan webmaster (seperti tulisan di SEO dan SERPs), dll

20 Cara Lain Untuk Meningkatkan Alexa Rank anda dari DoshDosh.com

Berikut ini adalah sebahagian kaedah yang boleh anda gunakan untuk meningkatkan Alexa Rank anda. Kebanyakan dari tips-tips ini berasal dari beberapa rakan webmaster. Saya tahu siapa yang mendakwa keputusan positif telah diperolehi melalui eksperimen mereka dengan kedudukan Alexa.

Beberapa tips yang berasal dari artikel dan sumber-sumber lain, telah saya referensikan di hujung posting ini.

Apakah tips ini berkesan? Menurut beberapa pakar, ia memang berkesan. Namun tidak diketahui berapa dari mereka memerlukan usaha yang aktif dari segi jenis dan kaeadah kerana tugas untuk memperbaiki Alexa ranking adalah tugas yang sentiasa di praktiskan.

Untuk meningkatkan kedudukan Alexa ranking anda dalam jangka panjang, saya mengesyorkan satu fokus pada pembangunan kandungan yang menarik dan memelihara khalayak yang lebih besar.

Kandungan yang berasas akan menyebabkan kenaikan lalu lintas halaman dan merupakan cara pasif terbaik untuk meningkatkan Alexa rank anda.

Anda mesti juga mencurahkan sebahagian besar usaha anda di halaman anda untuk menambah audiens dengan pelaksanaan bersepadu dari pelbagai tips berikut di bawah ini.

1. Pasang Alexa toolbar atau sambungan SearchStatus untuk FireFox dan mengatur blog anda sebagai homepage anda. Ini adalah langkah yang paling asas.

2. Memasang sebuah widget kedudukan Alexa di website anda. Saya melakukan ini beberapa hari lalu dan menerima jumlah klik yang berpatutan setiap hari. Menurut beberapa ahli blogger, setiap klik dikira sebagai kunjungan sendangkan toolbar tidak digunakan oleh pengunjung.

3. Galakkan orang lain untuk menggunakan toolbar Alexa. Ini termasuk teman-teman, sesama webmaster maupun pengunjung laman / pembaca blog. Pastikan anda link ke penjelasan lengkap tentang Alexa toolbar mereka dan sistem pelacakan sehingga pembaca anda tahu kebaikan memasang toolbar atau Widget Alexa.

4. Bekerja di pejabat atau syarikat sendiri? Dapatkan Alexa toolbar atau sambungan SearchStatusFirefox yang dipasang pada semua komputer dan menetapkan website anda sebagai homepage anda untuk semua pelayar (browser). Mungkin juga berguna untuk dicatatkan bahawa hal ini dapat berhasil hanya jika IP dinamik atau berbeza digunakan.

5. Dapatkan teman-teman untuk meninjau dan menilai profil Alexa laman web anda.

6. Menulis atau Blog tentang Alexa. Webmaster dan blogger suka mendengar tentang cara-cara untuk meningkatkan kedudukan Alexa mereka. Mereka akan link ke laman anda dan menghantar lalu lintas (yakni pengunjung dengan toolbar sudah dipasang). Ini secara berperingkat mempunyai kesan pada kedudukan Alexa anda.

7. Mempamerkan URL anda di forum webmaster. Webmaster biasanya memiliki toolbar dipasang. Anda akan mendapatkan webmaster untuk melawat website anda. Ini juga merupakan cara yang baik untuk memberikan kembali kepada masyarakat jika anda mempunyai artikel yang berguna untuk berkongsi dengan orang lain.

8. Menulis kandungan yang berkaitan dengan webmaster. Hal ini boleh jatuh dalam kategori domain dan SEO, dua bidang di mana sebahagian besar webmaster akan memiliki Alexa toolbar dipasang. Anda mempromosikan kandungan dalam halaman-halaman rangkaian sosial dan forum webmaster.

9. Gunakan Alexa pengalihan URL website anda. Cuba ini: http://redirect.alexa.com/redirect?www.blogtactic.com. Tukar blogtactic.com dengan URL website anda. Tinggalkan URL ini diarahkan komen di blog serta forum signature. Redirect ini akan mengira alamat IP yang unik sekali sehari dan oleh kerana itu, menekan beberapa kali tidak akan membantu. Tidak ada bukti rasmi bahawa pengalihan secara positif boleh, menaikikan Alex Rank anda, jadi gunakan dengan hati-hati. Redirect? tidak lagi digunakan oleh Alexa. Oleh itu, gunakan http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/blogtactic.com

10. Posting di laman rangkaian sosial Asia atau forum. Beberapa webmaster telah menyarankan bahawa pengguna dari rantau timur adalah sebahagian besar peminat Alexa toolbar. Cuba menilai website dari Asia dan anda akan mendapati beberapa website berpusat di Alexa Top 500. Saya cadangkan cuba ini hanya jika anda mempunyai masa atau kemampuan untuk melakukannya.

11. Buat webmaster tool sebagai bahagian di website anda. Ini adalah magnet bagi webmaster yang akan sering mengunjungi website anda untuk mendapatkan akses kepada peranti.

12. Dapatkan Digg atau StumbledUpon. Hal ini biasanya membawa jumlah besar pengunjung ke website anda dan jumlah belaka akan memberi kesan positif pada Alexa Rank anda.

13. Gunakan kempen PayPerClick. Membeli iklan di search engine seperti Google atau Exact Search akan membantu membawa Lalu Lintas.

14. Buat kategori Alexa di blog anda dan menggunakannya untuk memasukkan artikel atau berita tentang Alexa. Ini bertindak sebagai sumber daya mudah diakses oleh webmaster atau pengunjung cari santai sambil membantu kedudukan blog anda dalam mesin carian.

15. Optimalkan posting anda. Posting yang popular dan konsisten menerima lalu lintas dari mesin carian. Sertakan widget / grafik di bahagian bawah posting, link ke posting Alexa anda atau gunakan URL redirection Alexa pada dalaman anda.

16. Beli spanduk dan link untuk lalu lintas dari webmaster forum dan website. Sebuah iklan menonjol dan dipaparkan dengan baik akan mendorong banyak lalu lintas ke laman web anda. Ini juga cara signifikan untuk mendapat meningkatkan kedudukan blog anda.

17. Membeli signature di forum webmaster atau mempromosikan barang tertentu atau bahan-bahan dalam laman web anda secara teratur. Anda boleh dengan mudah menemukan poster untuk disewa di forum Digital Point dan webmaster lain.

18. Bayar pemilik warnet untuk memasang toolbar Alexa dan mengatur website anda sebagai homepage mereka di semua komputer mereka. Ini mungkin sukar untuk menetapkan dan tidak benar-benar merupakan penyelesaian kenaikan Alexa Rank anda.

19. Gunakan MySpace. Ini sedikit rendang dan saya tidak anjurkan kecuali anda benar-benar tertarik pada artifisial inflating Aexa Rank anda. Gunakan gambar visual menarik atau banner. Ini paling berkesan jika website anda mempunyai kandungan yang benar-benar relevan dengan MySpace Crowd.

20. Cubalah Alexa surfs automatik. Adakah ia berkesan? Mungkin untuk halaman jenama baru. Saya fikir sebahagian besar mungkin sesuai untuk website baru dengan Alexa rank yang sangat rendah. Mesti diketahui bahawa ada masalah apabila anda cuba menggunakan auto surfs bersama iklan kontekstual seperti Adsense. Ia juga bukan penyelesaian jangka panjang untuk meningkatkan Alexa Rank anda jadi saya cadangkan untuk menggunakan dengan berhati-hati.

Kekhawatiran terhadap maklumat dan kedudukan Alexa Alexa Toolbar

Kedudukan Alexa halaman berdasarkan kunjungan dari pengguna yang memiliki Alexa Toolbar untuk Internet Explorer dan dari sidebars bersepadu di Mozilla dan Netscape. Selain sambungan statusbar mereka sendiri, Sparky (dilancarkan Julai 2007), ada beberapa pihak ketiga sambungan untuk Mozilla Firefox, seperti:

* SearchStatus menunjukkan Google PageRank dan Alexa TrafficRank
* Tentang Situs ini plug-in Firefox yang memaparkan metadata dari Alexa TrafficRank.

Ada beberapa kontroversi mengenai bagaimana wakil pangkalan pengguna Alexa adalah khas perilaku Internet. Jika pangkalan pengguna Alexa adalah sampel statistik wajar dari penduduk pengguna internet (misalnya, sebuah sampel rawak dengan ukuran yang cukup), kedudukan Alexa mungkin cukup tepat. Pada kenyataannya, tidak banyak yang diketahui tentang sampel dan sampling yang mungkin tidak munahsabah.

Pada April 16, 2008 ramai pengguna melaporkan perubahan dramatik dalam kedudukan Alexa mereka. Alexa menegaskan hal ini berapa hari kemudian dengan pengumuman bahawa mereka telah menerbitkan "Sistem Kedudukan Alexa Baru" yang juga mendakwa bahawa mereka sekarang mempertimbangkan sumber data lain.

Apakah widget Alexa spyware

Alexa toolbar dianggap oleh banyak penjual sistem keselamatan seperti spyware. Symantec mengklasifikasikan toolbar sebagai Trackware. Penasihat Situs McAfee kadar halaman Alexa sebagai kuning dengan amaran, "Dalam ujian kami, kami mencari download di laman web ini bahawa beberapa orang menganggap adware, spyware atau program lain yang berpotensi tidak dikehendaki," dan laman yang mempunyai kedudukan pengguna 67 "Adware, spyware , atau virus ", seperti pada tarikh 2 Julai 2008. Alexa Toolbar dikesan oleh McAfee sebagai Adware-Alexa, Program "berpotensi Diinginkan". Banyak penjual keselamatan lain juga boleh mengesan dan memadam perisian Alexa.
 

Comments

Popular posts from this blog

" Foto " 5200 Orang Jadi Model Telanjang Masal

 Kalo di Indonesia seru juga ya..... Fotografer terkenal di dunia dan seniman Spencer Tunick mengubah ikon Sydney Opera House menjadi sebuah instalasi telanjang disebut 'Mardi Gras', bagian dari Sydney Mardi Gras untuk 2010. Kegiatan tersebut diikuti 5200 orang (pria dan wanita) dan semuanya Telanjang alias Bugil. Walaupun katanya mengedepankan unsur 'Seni', tapi yang namanya bugil ya.. tetap bugil...Berikut Foto-fotonya:

Contoh Diet Karbo - Diet Karbohidrat Rendah

Diet karbohidrat (karbo) merupakan jenis diet yang menekankan pada pengurangan asupan karbohidrat dalam tubuh. Beberapa contoh diet karbohidrat yang populer adalah: Diet Keto: Diet ini melibatkan mengurangi asupan karbohidrat hingga hanya 5-10% dari total kalori harian dan meningkatkan asupan lemak hingga 70-80% dari total kalori harian. Diet ini bertujuan untuk memaksa tubuh memasuki keadaan ketosis, di mana tubuh membakar lemak sebagai sumber energi utama. Diet Paleo: Diet ini menekankan pada makanan yang mirip dengan yang dikonsumsi oleh manusia purba, seperti daging, ikan, sayuran, buah-buahan, kacang-kacangan, dan biji-bijian. Diet ini biasanya rendah karbohidrat, tetapi bukanlah diet karbohidrat yang sangat ketat seperti diet keto. Diet Atkins: Diet ini melibatkan fase pertama yang sangat ketat, di mana asupan karbohidrat dibatasi hanya hingga 20 gram per hari. Fase ini diikuti oleh fase-fase yang lebih fleksibel, tetapi tetap membatasi asupan karbohidrat. Diet ini bi

Trik Mendapatkan Alamat Email Dari Search Engine

Mempunyai banyak teman di internet adalah sebuah berkah yg luar biasa dan patut disyukuri. Banyak teman banyak rezeki, itu istilah yang tepat. Tapi sebanyak-banyaknya teman, contohnya di Facebook, paling-paling juga hanya bisa ratusan. Tetapi kalau kita orang yang beken dan punya tampang spt artis, itu perkara lain. Tapi kalau kita yang hanya “wong cilik”, nampaknya sebuah mimpi mempunyai ribuan “fans”. Banyak teman biasanya diikuti dengan banyaknya alamat email yang dikoleksi dari mereka. Alamat email yg banyak merupakan sebuah aset yg sangat berharga. Satu email bisa menghasilkan $1-$10 jika dioptimalkan dengan sebaik-baiknya. Masalahnya jika anda mengalami kesulitan untuk mendapatkan alamat email yang banyak dari teman-teman, saya punya kiat alias tips atau bahkan boleh dibilang sebuah trik. Tips dan trik yg saya kenalkan untuk mendapatkan alias mengumpulkan alamat email yg saya ajarkan sangat sederhana, cara untuk mencari dan mendapatkan alamat email kali ini pasti